Pazar, Ekim 04, 2009

Hiç bir şeyden çekmedi dünyada siyah noktalardan çektiği kadar

Orhan Veli'nin süleyman efendi için yazdığı şiir siyah noktalarımla ya da kıl tüy meselelerimle baş etmeye çalıştığımda hep aklıma gelir. şiirin ilk iki mısrasında şöyle der Orhan Veli 'Hiç bir şeyden çekmedi dünyada nasırdan çektiği kadar...' ee tabi ben bunu malum durumlara göre değiştiriyorum azıcık.
Geleyim asıl konuya yani beni ömrüm boyunca uğraştırmaya and içmiş siyah noktalara. Üzüleyim mi sevineyim mi bilemiyorum ama bu dertten müzdarip tek kişi ben değilim bir çok bayan hatta bay siyah noktalarından dertli. Daha önce bir kaç kelam etmişim bu konuyla ilgili onların arasına bugün bir yenisi daha eklememin sebebi sevgili zivizivi'nin siyah nokta aparatıyla ilgili sorusu.
siyah nokta aparatı şöyle bişi;
Aslında bu aparatında siyah noktaları sıkarak dışarı çıkartmaktan öte yaptığı bir şey yok. uç kısımları minik bir çember şeklinde, çemberin ortasına siyah noktayı yerleştirip bastırarak çekiyorsunuz. Başarılı mı..? kesinlikle evet. Bu ürünü watsons da, kozmetik mağazalarında bulabirsiniz, biraz aramak, sorup sorturmak gerekli.

Bu aparatın çıktığını öğrendiğim ilk zamanlarda nette küçük çaplı bir araştırma yapmıştım nedir, nasıldır, nerelerde bulunur araştırırken yabancı bir forumda bu aparatla aynı işi gören bir pratik yöntem öğrenmiştim. Bildiğimiz tel tokada bu aparatla hemen hemen aynı işi görüyor.
Yukarda gördüğümüz tel tokaların üst kısmından tutuyoruz, alt kısmındaki su damlası şeklindeki boşluğun içine siyah noktayı yerleştirip bastırarak çekiyoruz.

Şimdi gelelim önemli noktaya bu yöntemden yeterli verimi alabilmek için öncesinde bi 15 dakikalık buhar banyosu şart. Buhar banyosu hem siyah noktalardan daha kolay kurtulmayı sağlıyor hemde bu yöntemle ciltte oluşabilecek hasarları azaltıyor. Bir diğer püf noktası, eğer siyah noktalarınız kıl gibi bir yapıdaysa yani ciltten yukarı doğru uzayabilen bir yapıdaysa bu aparatlarıda kullanırken siyah noktaların çıkış yönünün tersine doğru bastırıp çekmenizi öneririm.

Bİr diğer tavsiye daha bu yöntemi ayda birden fazla uygulamayın derim kendimde buna dikkat ediyorum. Ayda bir kere bu işlemi yaptıktan sonra bir ay boyunca peeling, scrub bir şekilde çıkışlarını geciktirmeye çalışıyorum. sonuçta bu işlem sıkarak, zorla gözenekleri boşaltma esasına dayanıyor. uzun vadede gözeneklerin açılmasına, kılcal damarların belirginleşmesine, cildin deforme olmasına neden olabiliyor...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ben body shoptan aldım hiç sevemedim bu aparatı.eğer siyah noktanın ortası biraz gömükse çıkarmak çok zor oluyor,sık daha iyi oluyor.:(

Adsız dedi ki...

İlk defa görüyorum çok ilginçmiş gerçekten...Hele o tel toka olayı ilk fırsatta denicem:)

zivizivi dedi ki...

canım çok teşekkürler. hemen demeye gidiyorum. :D ama gerçekten çok dikkatli olmak gerekiyor çünkü kılcal damarları çok çabuk çatlatabiliyor bu tip sıkma işlemleri. bende bolca mevcut kılcal damar sorunu. of of.....çok dertliyim. lazer yaptırmayı düşünüyorum lekelerime ve kılcal damarlarıma...

simyasercim seninde bildiklerin duydukların varsa lazerle ilgili, onları da paylaşırsan çok mutlu olurum canım. çok teşekkür ederim.

buhar suyuna çay ağacı yağı eklemek de benden olsun.:) atiseptik etkisiyle sivilcelere iyi geliyor buharla birlikte, hemde çok güzel kokuyor.

Unknown dedi ki...

gizemel haklısın siyah noktalarda çeşit çeşit oluyor yahu :( benim burnumdakiler tüy gibi uzayabilen cinsten o yüzden kolayca kurtulabiliyorum bu aparatla.

tatlı cadı kolay gelsin canım:)

zivizivi rica ederim tatlım bende çay ağacı yağını ilk kez duyuyorum ilk fırsatta alıp deniycem. lazerle leke tedavilerini duymuştum ama daha lazerle epilasyona bile cesaret edemediğim için pek araştırmadım; ama önemli bir şey öğrendiğimde hemen haber ederim canım.