Cuma, Ağustos 14, 2009

Hacettepe Üniversitesi - Beytepe'de Yaşam

Yakın bir zaman önce öss sonuşları açıklandı kazanan kazanamayan herkesi tebrik ediyorum. Bende geçen sene öss ye giren tayfadandım şükrediyorum ki o sıkıcı döneme sadece 1 yılımı verdim. Bana kazandırdıkları olduğu kadar benden götürdükleride olsada şuan mutluyum Hacettepe Üniversitesi'nde hedeflerim içinde olan bir bölümü kazandım. Geçirmiş olduğum bu bir yıl neticesinde anladım ki doğru bir seçim yapmışım her ne kadar bu yılımı hazırlık okulunda geçirmiş olsamda okulum ve bölümümle ilgili çok şey öğrendim ve tecrübelerimi bu sene yeni kazanan arkadaşlar vardır, burdan okur diye paylaşmak istedim...



Beytepe kampüsünün orta kısmında yer alan Atatürk Heykeli


Öncelikle şunu belirteyim Hacettepe üniversitesi 2 kampüse sahiptir; sağlık bilimleriyle ilgili bölümlerin olduğu merkez kampüsü sıhıyede, diğer bölümlerin bulunduğu kampüs ise beytepededir. her ne kadar adı merkez kampüsü olsada 5 bina ve hastaneden oluşur. bu bakımdan beytepe kampüsü daha şanslıdır daha geniş bir alanda her bölümün ayrı binaları vardır ve geniş ormalarıda gezilip görülmeye değerdir(okulun öğrencisi olmasanızda gelip görmenizi şahsen tavsiye ederim. Ben beytepe kampüsünde olduğum için merkez kampüsü hakkında daha fazla yorum yapamıyorum ve yazdıklarımıda bu yönde dikkate alırsanız sevinirim:)



Beytepe den bir görünüş: sağ üstteki yüksek bina rektörlük onun altındaki küçük bina medikol sağlık merkezi, ön plandaki L şeklindeki ise bam(beytepe alışveriş merkezi)


Sevgili Hacettepeli arkadaşım:)

emin ol ki doğru bir seçim yaptın hacettepeli olmak ve hacettepede eğitim almak başarıyı daima sana yakın tutacaktır. Başarıya ulaşmaksa senin gayretine bağlıdır. ben okulu kazandığımı öğrendiğim dönemde yani geçen sene bu zamanlar sanki tekrar öss ye girecekmiş gibi heyecanlıydım okulum nasıldı, eğitmenler nasıldı, okulun ortamı nasıldı, uyum sağlıyabilecekmiydim bu sorular daima benleydi ama korkulacak hiç birşey yokmuş.

Hacettepe şenliklerinin yapıldığı alan


Önümüzdeki günlerde üniversite rektörlüğü tarafından evinize sarı bir zarf gönderilecek o zarfta kayıt ile ilgili bilgiler bulunacak ve birde eylülün 8-11 tarihleri arasında yapılacak ingilizce yeterlilik sınavı ile ilgili bilgiler buraya kadar bir problem yok. bu bilgiler ışığında gerekli işlemleri yapmanız gerekli sadece. büyük bir ihtimalle kaydınız yıldız amfi denen amfilerin bulunduğu binada yapılacaktır. önceden gidip görmek isteyenler bu şekilde kayıt yaptıracakları binayıda görebilirler.


veeee okulun ilk günü... ben okula ilk gittiğim zamanlar en büyük sıkıntım kampüsün içinde kaybolma korkusuydu:D eğer sizinde böle bir sıkıntınız olursa etrafınızdakilere sorun korkmayın benim gibi;) okul öğrencilerinin %90 ı size ellerinden gelen yardımı yapacaklardır, çünkü onlarda bu ilk çömezlik döneminden geçti bir zamanlar:P . diğer %10 luk kısmı sizin gibi yeni gelmiş olacağında pek bir yardımı olamayacaktır. Hacettepe sosyal faliyetler bakımından kendini oldukça geliştirmiş bir okuldur, arkadaş bulma konusunda sıkıntı çekmiyeceksiniz ve size sezdirmeden yavaş yavaş sosyal ortamına çekicektir hacettepe hiç merak etmeyin.


Beytepe de kış :P


birde gelelim canım okulumun iyi yönlerine ve kötü yönlerine önce kötülerden başlıyayım. Hacettepe Üniversitesinin kampüsü olan beytepe kampüsü şehir içinden biraz uzak bir mesafede bulunur. 45dk lık bir otobüs yolculuğu sonrasında hacettepe nin ana kapısına gelirsiniz ve nizamiyede kimlik kontrolleri yapıldıktan sonra bir 3 km lik yolun ardından anca beytepe kampüsüne ulaşmış olursunuz. eee böylesine bir uzaklığın neticesinde bazı durumlar oluşmuyor değil tabi bunlardan biri meşhur beytepe soğuğu. şöyle söyleyeyim hava durumunda ankara kaç dereceyse beytepe ondan 5 derece daha düşük bir sıcaklığa sahiptir. O nedenle eğer sıcak bölgelerden kazanıp buraya gelecek olan varsa yazlıkları memleketinde bıraksın ve buraya gelip bol bol kazak, mont, bot tarzı şeyler alsın. hele de kazandığınız bölüm psikoloji, sosyoloji, tarih, ing. dil ve edebiyatı gibi edebiyat fakültesine bağlı bir bölümse sene boyunca montla oturmak zorunda kalacağınızı söyleyebilirim çünkü edebiyat fakültesini hiç bir zaman hiç bir cihaz ısıtamaz:P yazın şu sıcak günlerinde bile edebiyat fakültesinin o piramit vari yapısındaki herhangi bir sınıf maximum 20 derece felandır. şaka yapmıyorum gelince anlayacaksınız:)) ve edebiyat fakültesinde herhangi bir bölümü okuyacak arkadaşlara bir uyarı daha 3. sınıfa geldiğinizde bile edb. fakültesinin binasında kaybolmanız muhtemeldir çünkü kendisi birleşik binalardan oluşan ve ara geçitleri bulunan piramitimsi bir yapıya sahiptir. yapının tamamını avucunun içi gibi bilen henüz yoktur:))





meşhur beytepe otobüs kuyruğu fotoğrafa aldanmayın kuyruğun bunun 5 katı uzadığı zamanlar olmuştur:)




neyse gelelim canım okulumun bir diğer olumsuz yönüne; sıra beklemek. Öğrenim hayatım bittiğinde Hacettepe diyince aklıma direk bu gelecek heralde çünkü gerçekten Beytepe nin en büyük sorunu... 4 saat boyunca ziraat bankasının beytepe şubesinde ayakta sıra beklediğimi bilirim. keşke sıra beklemek sadece böle arada sırada gidilen bankadır kırtasiyedir vs yerlerde olsaydı ama ne yazık ki okuldan şehre gitmek istediğinizde 500 metreyi bulan otobüs kuyruklarına girmek zorunda kalabilirsiniz. aynı durum şehirden yani sıhıyeden beytepeye gidecekler içinde geçerlidir. ben başka yerden giderim felan diye düşünmeyin sakın okula giden tek otobüs hattı 230 numaralı sıhıye-beytepe hattıdır. dolmuşla giderim derseniz onunda durumu pek farklı değil. ancak kazan turizmin beytepe servisleri bu yoğunluğu biraz hafifletiyor.



yeni yerleşen arkadaşlar için bir küçük uyarı daha, kayıt sırasında size verilecek olan hacettepe öğrenci kimliğinizi sakın yanınızdan ayımayın. neden ayırmamanız gerektiğini burda detaylıca anlatırdım ama yazı epeyce uzardı o nedenle yazmıyorum siz sadece o kartı bir parçanız gibi bilin yeter:)


(Beytepe den bir görünüş)


iyi yönlerine gelince Hacettepe verdiği eğitimler sayesinde Türkiye nin sayılı üniversitelerinden biri olmuştur, avrupada derecelendirmelerde adı geçen bir üniversitedir bu nedenle sizi iyi yetiştirip yetiştiremeyeceğinden şüphe etmemenizi öneririm. Gerçek anlamda iyi bir yerlere gelmek isteyenlere daima daha iyisini verebilecek kapasitededir Hacettepe. Her iki kampüsünde bulunan kütüphaneleri iyi kaynaklara ve anlayışlı çalışanlara sahiptir. (kendimi tatil köyü tanıtır gibi hissettim:D töbe töbe) neyse ben daha fazla anlatmıyayım siz gelin görün arkadaşlar bu konuyla ilgili her türlü sorularınızı, merak ettiklerinizi, teredütte kaldıklarınızı bana sorabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.



ve son olarak her ne kadar sabahları 6 da kalkıp uzun uzun kuyruklar beklememe neden olsada, ve evimle arasında 2.5 saatlik bir mesafe bulunmasından dolayı günde otobüste geçirdiğim saat dilminin toplam 5 saat olmasının sebebi olsada, 8 ay boyunca kışı iliklerime kadar hissetmemi sağlasada, sınavlarının zorluğuyla beni çileden çıkarsada ben seviyorum okulumu. ve eminim 4 yıl boyuncada sevmeye devam edicem.
tekrar görüşene dek sevgiyle kalın...


1 yorum:

ÖZGE ŞAT dedi ki...

ayyy canım ya bu tarz bir tanıtıcı yazı yazmanın beni ne kadar sevindirdiğini anlatamam :) bende orayı istiyorum çünkü :) tekrar teşekkür ettim kış fotosunu izninle alıyorum